Aby Twoje teksty sprzedawały (idee, treści, czy konkretne przedmioty) samo ich zaistnienie nie wystarczy. Jak pisać teksty, które zaangażują Twoich odbiorców? Jak zwiększać swoje szanse na pisanie dobrych tekstów sprzedażowych?
Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się koniecznie na mój Newsletter!
Zawsze coś sprzedajesz
Niezależnie od tego, jak wielkie idee Ci przyświecają, jako copywriter zawsze coś sprzedajesz. Ideę, sposób postępowania, wiedzę, usługę lub przedmiot. Teksty sprzedażowe to nie tylko opisy produktów na stronach sklepów internetowych, co więcej... Bardzo często faktyczna sprzedaż odbywa się zupełnie gdzie indziej. W artykułach, we wpisach i różnego rodzaju tekstach, które wskazują drogę rozwiązania pewnych problemów.
1. Przykładaj wagę do nagłówków
Dobry, krótki i konkretny nagłówek zachęci do dalszej lektury. Nagłówek na pół strony sprawi, że nikt nie będzie chciał czytać takiego tekstu. Chwytliwy nagłówek o czymś mówi, intryguje, albo stanowi uczciwą lecz konkretną zapowiedź tego, co dalej wydarzy się w tekście.
2. Pisz konkretnie
Szanuj człowieka, który znajduje się po drugiej stronie ekranu. To człowiek, który nie ma czasu, ma bilion swoich spraw i problemów, bardzo możliwe też, że jest zmęczony. A skoro tak... To nie będzie poświęcał swojego cennego czasu na treści, które nie mówią nic konkretnego. Nie dają wiedzy, rozwiązań, nie są w żaden sposób pomocne.
3. Nie wciskaj copy crap
Podstawowa copywriterska bzdura, której należy szczególnie unikać to: "jesteśmy najlepsi z najlepszych na całym rynku i w ogóle w galaktyce". A jedyne wnioskowanie jakie za tym stoi to: "jest jak jest, bo tak jest". Czujesz już, że to bzdura? Bo ja tak. Na kilometr. Chcesz pisać dobre teksty, to pisz prawdę, o faktycznych zaletach. Pieśni pochwalne mają zerową wartość, gdy zbudowane są na niczym.
4. Pokaż zalety
Prawdziwe zalety, alternatywne możliwości wykorzystania jakiejś rzeczy, usługi, czy wiedzy. Przykład? Białą kartkę możesz wykorzystać na wiele różnych sposobów, możesz ją zapisać, coś narysować. Możesz złożyć z niej samolot, podrzeć ją, zrobić z niej zakładkę, wymyślić twórczą zabawę dla dziecka, możesz jej użyć jako tła fotograficznego. Czy muszę Cię przekonywać co do tego, że zwykła biała kartka ma niezwykle wiele zalet? Wspomniałam tylko o kilku, a przecież to nie koniec listy.
5. Sprawdzaj swoje teksty
Samozachwyt w copywritingu nie ma żadnego sensu. To nie Tobie teksty mają się podobać. Jeśli uważasz, że to, co zrobiłeś jest najlepsze i bezdyskusyjnie wyjątkowe, to znaczy, że pora wyciągnąć kija z... No wiesz, tam, gdzie światło nie dochodzi. Zamiast zachwycać się sobą, zacznij weryfikować efektywność swoich treści, np. pytając Klientów co jakiś czas o poziom ich zadowolenia lub efekty konkretnych zleceń.
Pamiętaj, że przekonanie o własnej idealności odbiera szansę na rozwój. Świat się nie zatrzymuje w jednym punkcie, Ty też tego nie rób. ;)
Trzymaj się zdrowo,
Cześć!
Jeśli chcesz być na bieżąco, zapisz się koniecznie na mój Newsletter!