Błędy są naturalne i każdy popełnia je na początku. Jednak są takie błędy, których możesz uniknąć. I tym samym, zmniejszyć frustrację spowodowaną ich popełnianiem. Po to jest ten wpis.
Licytacja na błędy i porażki
#01 Muszę pisać dla każdego i za wszelką cenę
To najczęstszy błąd na początku. W jakimś sensie jest on uzasadniony, bo będąc na początku, masz wrażenie, że musisz robić wszystko, dla wszystkich i pod każdym warunkiem, żeby przetrwać. Jeśli widzisz dla siebie miejsce we freelancingu, trzeba odejść od takiego myślenia.
Od początku pracujesz na swoją markę. Decyzja o niebraniu niektórych zleceń może być trudna na początku. Zwłaszcza kiedy widzisz uciekające pieniądze. Jednak, jeśli chcesz być freelancerem, musisz pracować na swoją markę i jej spójność. A żeby tę spójność zachować, musisz umieć też stawiać granice. Nie robić rzeczy, które odbiją Ci się czkawką w przyszłości.
#02 Muszę się zarzynać, żeby zarobić
#03 Nie szło mi w szkole, nie nauczę się copywritingu
Jestem pewna, że wszystkiego można się nauczyć. Jedyną granicą jest nasze chcenie i determinacja. Jeżeli nie chcesz, nikt za Ciebie nie zachce. Dotyczy to każdej sfery naszego życia i jest prawdą dla nas wszystkich, niezależnie od tego, gdzie dorastaliśmy, czym się zajmujemy na co dzień i o czym marzymy.
#04 Mogłabym/mógłbym, ale... Nie stać mnie na kursy
#05 Muszę nabijać znaki, żeby więcej zarobić
Sztuczne nabijanie znaków nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem. Niezależnie od tego, czy jesteś na początku, czy zjadłeś zęby na copywritingu. Teksty muszą mieć swoją dynamikę, a jeżeli rozłażą się tylko po to, żeby wyklikać więcej znaków ze spacjami — to siłą rzeczy cierpi na tym treść i Twoi Klienci.
Dzisiaj nie mamy czasu na dłużyzny, dotyczy to wszystkiego i wszystkich. Satysfakcjonujące są optymalne rozwiązania, konkrety i odstawianie na bok poezji — przynajmniej tam, gdzie chodzi o sprzedaż, czy osiąganie celów. Nie zrozum mnie źle, uwielbiam poezję i naprawdę przy niej wypoczywam — ale nie idę w ten klimat podczas pisania treści dla moich Klientów. Chyba że mowa o jakimś cytacie, zagajeniu, adekwatnym do danego tematu.
Na wszystko można znaleźć swój sposób
Trzymaj się zdrowo.🍀